U nas w domu często goszczą gry i moje pociechy bardzo je lubią, a szczególnie takie, które potrafią ich zaciekawić. Taką grą okazała się "Odkrywcy. Sahara" ZIELONA SOWA.
Autor: Anna Sobich-Kamińska
Data wydania: 2018
EAN: 5901761118810
Format: 260x225x50
Oprawa: pudełko
Ilustrator: Ewa Geruzel
Wiek czytelnika: 6-8 lat
Seria: ODKRYWCY
Gra kosztuje 49,90 i dostępna jest TU.
Zawartość:
- 93 kafelki
- 25 żetonów (5 żetonów punktów i 20 żetonów talizmanów)
- 5 żetonów pionków
- 5 plastikowych podstawek pod pionki
- 1 mała plansza do liczenia punktów (220 x 236 mm)
- instrukcja
Cechy gry:
- liczba graczy: 2-5
- czas gry: 45 minut
- instrukcja: polska
- wydanie: polskie
Gra jest łatwa i wciągająca mimo tego że trwa dosyć długo. Mamy tu 4 żetony na których widnieje widok podróżników. Przemierzają oni pustynie gdzie mieszkają niezwykle zwierzęta takie jak np.: arui grzywiasta, gazela pustynna czy fenek pustynny. Każdy z graczy otrzymuje talizmany: zachowaj, cofnij, zamień, zobacz. Koło namiotu na planszy stawiamy pionki. Natomiast resztę kafelków odwracamy, aby nie było widać co jest na nich. Mieszamy kafelki Fatamorgany i je układamy w stosie obok planszy. Teraz do gry może przystąpić pierwszy gracz. Losuje on dowolny kafelek i dokłada go do kafelka z namiotem w taki sposób aby stykały się one ściankami o identycznych kolorach, a później przesuwa swój pionek o odpowiednią ilość pół. Jeżeli na kafelku znajduje się gwiazdka to przesuwamy o dwa pola a jeżeli nie to o jedno. jeżeli zetkną się takie same zwierzęta ze sobą dodatkowo za to też są punkty. Dodatkowo możemy korzystać z talizmanów, które korzystnie wpływają na nasze ruchy. Niestety z każdego możemy skorzystać tylko raz. Rozgrywka zostaje zakończona gdy skończą się kafelki. Wygrywa osoba z największą ilością punktów.
Gra super ze względu na jakość wykonania, prostotę oraz zwierzątka, które dzieci poznają. My ją polecamy!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuje za komentarz ;)