czwartek, 19 grudnia 2019

Wrobiony w dożywocie. Sprawa Arkadiusza Kraski REBIS

  Czy czytaliście już książkę "Wrobiony w dożywocie. Sprawa Arkadiusza Kraski" WYDAWNICTWA REBIS.

Ewa Ornacka to dziennikarka śledcza i scenarzystka. Autorka książek Tajemnice zbrodni i Alfabet mafii, scenariusza filmu Świadek w reżyserii Andrzeja Kostenki i serialu dokumentalnego Zbrodnie niedoskonałe. Autorka reportaży telewizyjnych o przestępczości zorganizowanej i białych kołnierzykach. Publikowała na łamach „Głosu Szczecińskiego”, „Życia Warszawy”, „Prawa i Życia”, „Wprost”, „Newsweeka”, „Uważam Rze” i „Śledczego” („Focus”). Nagrodzona Srebrną Kaczką SDRP za odwagę w opisywaniu mafii. W 2007 roku chroniona przez Centralne Biuro Śledcze.
To nie tylko historia człowieka niesłusznie skazanego na dożywocie.
To historia zbrodni sądowej dokonanej w majestacie prawa.
To historia złamanego życia. Niejednego.
Historia, która mogłaby się przydarzyć każdemu z nas.
Książka kosztuje 31,92 i można nabyć ją TU.
  Ta historia przypomina mi historię Tomasza Komendy, który również został niesłusznie skazany. Książkę przeczytałam w sumie w ciągu jednego dnia i nie mogłam się od niej oderwać. Nie wiem czy słyszeliście o Arkadiuszu Krasce, ale ja również czytałam i po prostu jestem przerażona. Otóż w 1999 roku od kul zginęli dwaj mężczyźni związani ze światem przestępczym. Otóż za ten czyn został skazany Arkadiusz Kraska. Jednak wyrok to było pasmo niechlujstwa prokuratora, zaniedbań policjantów i rutynowego działania sędziego.
  I mimo tego że był niewinny spędził wiele lat w więzieniu. Po kilkunastu latach mógł dzięki pomocy dwóch kobiet dziennikarki śledczej i prokurator walczyć o sprawiedliwość. Jednak co odkryły kobiety przyprawia o gęsią skórkę.
   Co więcej ta książka uzmysłowiła mi że każdy z nas może być takim Arkadiuszem Kraską, wystarczy znaleźć się w nieodpowiednim miejscu i nieodpowiednim czasie a do tego jeżeli zostaną popełnione błędy w śledztwie można trafić na wiele lat do więzienia. 
   To przerażające ale prawdziwe, a książka naprawdę warta uwagi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz ;)