czwartek, 14 marca 2019

Terra insecta czyli planeta owadów ZNAK LITERANOVA

          Owady tak naprawdę towarzyszą nam przez całe życie. I właśnie o tym jest ta książka Anne Sverdrup-Thygeson "Terravinsecta" ZNAK LITERANOVA.

Oprawa twarda
Wydanie: pierwsze
Pierwsze wydanie: 2019-04-01
Liczba stron: 256
Wydawnictwo: Znak literanova
Format: 160x200mm
Cena katalogowa: 44,90 zł
Tłumaczenie: Witold Biliński
Rok wydania: 2019
Książka kosztuje 33,68 i można kupić ją TU.
      Anne Sverdrup-Thygeson jest profesorem na Norweskim Uniwersytecie Nauk Przyrodniczych. Kocha swoją pracę i uwielbia badać fantastyczny świat robali. Nikt nie opowiada o nich tak barwnie i obrazowo jak ona, dlatego jej blog, książka i audycje w norweskim radiu cieszą się ogromną popularnością. Ta niezwykła kobieta sprawi, że pokochasz stworzenia, które żądlą, tną, bzyczą i wyglądają naprawdę dziwnie. 
        Książka oprawiona w intrygującej okładce oczywiście dotyczącej owadów insektów. Ja od małego miałam zamiłowanie do małych zwierzątek. Uwielbiałam biologię i tematy z nią związanych. Jednak ta książka i tak mnie zaciekawiła i pokazała wiele rzeczy o których nie miałam pojęcia. Czy wiecie, że „Korniki na przykład nie potrzebują Snapchata ani Messengera, by informować się nawzajem o tym, gdzie jest impreza”.
  W książce znajdziemy wiele gatunków owadów podzielonych na podgrupy. Według tej książki na
1 człowieka przypada aż 200 milionów owadów co osobiście mnie przeraża, z drugiej jednak strony mam świadomość, że owady są bardzo ważnym elementem środowiska w którym żyjemy.

   Tu jest również wiele ciekawostek jak na przykład nazwa bąka, której patronuje sama piosenkarka Bayonce tylko ciekawe czy o tym wie? Występują w tylu gatunkach, że kalendarz ze zdjęciami „owada miesiąca” wystarczyłby na ponad 80 000 lat. Widziały, jak przychodzą i odchodzą dinozaury, więc pewnie nie traktują nas zbyt poważnie. Chociaż ich mózgi są nie większe od ziarenka sezamu, potrafią liczyć do czterech i rozpoznawać twarze. Te i dużo więcej ciekawych informacji przeczytacie w tej książce.
    Jest ponadto napisana prostym językiem zrozumiałym dla każdego laika. Czyta się ją błyskawicznie. jest tu wile ciekawostek, ale również duża wiedza przekazana w prosty sposób. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz ;)