wtorek, 23 października 2018

Tajemnice konklawe 1978 TANIA KSIĄŻKA

   Widziałam nieraz film dotyczący wyboru Papieża, jednak coś dokładniejszego już nie. I chyba dlatego powstała książka "Tajemnice Konklawe 1978" TANIA KSIĄŻKA.


         Annuntio vobis gaudium magnum: Habemus Papam! Eminentissimum ac reverendissimum Dominum, Dominum Carolum Sanctae Romanae Ecclesiae Cardinalem Wojtyła, qui sibi nomen imposuit Ioannis Pauli. To słowa, które przynajmniej jeden raz w życiu w telewizji słyszał każdy z nas. Wybór Polaka na najwyższe stanowisko kościele wstrząsnął nie tylko polską opinią publiczną, ale także całym światem.
  Książka oprawiona w grubą oprawę z interesującym zdjęciem na okładce. Jest to nowość. Powiem szczerze, że czekałam na taką książkę. Uwielbiałam Jana Pawła II i choć urodziłam się kilka lat po jego wyborze na papież ze łzami w oczach oglądałam w telewizji ten moment. Jednak z książki dowiedziałam się wiele ciekawych faktów o których nie miałam pojęcia. Czy wiecie, że "Jan Paweł I zapytany przez jednego ze swoich sekretarzy powiedział, że to nie on powinien zostać papieżem, ale kardynał, który w Kaplicy Sykstyńskiej w czasie konklawe siedział naprzeciw niego: ten, którego wybrał Paweł VI – Karol Wojtyła. Jest tu zawarte wiele faktów, a najbardziej poznajemy to co działo się przed samym konklawe. Nie jest to łatwa książka do przeczytania ale na pewno ciekawa i zawierająca bardzo dużo informacji i nazwisk. Są tu same fakty, a nie domysły. Jest tu jedyny i bardzo ważny dzień w którym nasz rodak został Papieżem, którego kochały tłumy na całym świecie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz ;)