sobota, 23 maja 2020

Gra karciana "Szkoła latania" EGMONT

   Dzieci uwielbiają gry a tym bardziej jak są tam ulubione postacie z bajek i komiksów. Tak jest również ta gra karciana z komiksu Kajko i Kokosz "Szkoła latania" EGMONT.

  • Wydanie: 2020

  • Seria/cykl: GRY DO PLECAKA

  • Data premiery: 13.05.2020

Gra kosztuje 26,24 i można ją kupić TU.
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 7+

Elementy gry:
- 55 kart postaci
- 7 kafelków przedmiotów
- 2 żetony maści latania
    Kajko i Kokosz Janusza Christy to jedna z najsławniejszych polskich serii komiksowych. W przezabawny sposób opowiada o przygodach dwóch słowiańskich wojów – mądrego i uczciwego Kajka oraz silnego i samolubnego Kokosza – służących kasztelanowi Mirmiłowi. Dwaj przyjaciele dzielnie bronią Mirmiłowa przed atakami niecnych zbójcerzy, raz po raz wpadając w tarapaty. Seria jest uważana za pierwszą polską opowieść fantasy – w świecie Kajka i Kokosza magia jest bowiem na porządku dziennym, a niezwykłe stwory, potwory i czarownice kryją się za każdym drzewem i pod każdym kamieniem. 
    Niewymuszony humor opowieści bawi czytelników w różnym wieku, a pełne szalonych przygód albumy czyta się jednym tchem.
   Gra jest bardzo prosta i posiada dwa warianty dla graczy 7-letnich i tych starszych.
Celem tej gry jest zdobycie jak najmniejszej liczby punktów karnych. Osób które mogą w niej grać to od 2 do 6 osób.
  Gra składa się z 55 kart postaci, 7 kafelków przedmiotu oraz 2 żetonów maści latania. 
Każdy z graczy otrzymuje 6 kart, które można uzupełniać do limitu. W ramach jednej tury dajemy jedną lub więcej kart, które muszą mieć podobny numer lub być :Hegemonem", który jest równoznaczny z zakresem kart 1-7. Co jest bardzo ważne każda następna partia musi być wyższa niż poprzednia, a Ci który nie mogą już dać nic ze swoich kart bierze karty odrzucone i ta osoba wznawia grę. Oczywiście gra kończy się jak którykolwiek z graczy nie posiada już kart.
  Gra prosta ale jednak trzeba trochę pomyśleć jak tą partię dobrze rozegrać.
Natomiast wyższy poziom gry wykorzystuje żetony. Są również "maść latania" dla osoby, która rozpoczyna grę i zasłania baryłkę, która zastępuje rozłożenie kart. 
Oznaczenia poszczególnych kart:
- latający kufer – zagranie kart trzech kolejnych wartości, 
miecz – wyższa wartości kart o 3,
maczuga – para kart jest sumowania do wartości trzech identycznych,
miotła – zagranie dowolnej ilości kart zakresu 1-5,
tarcza– zmniejszenie liczby karnych punktów o połowę,
fujarka – 7 warte jako 14, w tym dla karty Hegemon,
  Gra jest prosta i wciągająca. idealnie nadaje się do zabrania na wycieczkę. Gra nie tylko bawi ale uczy więc jak dla mnie autor trafił w 10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz ;)