czwartek, 21 czerwca 2018

Skazane na potępienie REBIS

   Nie wiem teraz do końca czy to tytuł czy okładka bardziej do mnie przemówiły, czy te wie rzeczy na raz, ale chciałam przeczytać książkę od REBIS.

Ewa Ornacka to dziennikarka śledcza i scenarzystka. Autorka książek Tajemnice zbrodni i Alfabet mafii, scenariusza filmu Świadek w reżyserii Andrzeja Kostenki i serialu dokumentalnego Zbrodnie niedoskonałe. Autorka reportaży telewizyjnych o przestępczości zorganizowanej i białych kołnierzykach. Publikowała na łamach „Głosu Szczecińskiego”, „Życia Warszawy”, „Prawa i Życia”, „Wprost”, „Newsweeka”, „Uważam Rze” i „Śledczego”  („Focus”). Nagrodzona Srebrną Kaczką SDRP za odwagę w opisywaniu mafii. W 2007 roku chroniona przez Centralne Biuro Śledcze.
Książka kosztuje 27,92 i można ją kupić TU.
Seria: X-Varia
Oprawa: broszura klejona ze skrzydełkami
Wydanie: 1 (2018)
Data premiery tego wydania: 2018-05-08
Liczba stron: 288
Format: 132x202
   Jakie tajemnice kryją mury Zakładu Karnego nr 1 dla Kobiet w Grudziądzu opowiedziała autorce jedna ze skazanych- Beata Krygier. Książka jest bardzo dobrze napisana i kiedy zaczęłam ją czytać po prostu musiałam ją skończyć. Każdy następny rozdział otwiera coraz więcej różnych  wątków.  Książka porusza temat więziennictwa dla kobiet. Temat jak rzeka. Powiem szczerze nie jestem za błahostki za karą śmierci ale niektóre przypadki na to zasługują albo na jeszcze cięższe więzienie. Przykładów w ostatnim czasie nie brakuje co jest bardzo smutne. Najjaśniejszy przykład to matka o ile można ja tak nazwać Madzi, która oszukiwała, wodziła za nos wszystkich, a prawda okazała się bardzo bolesna bo co ta mała istotka jej zrobiła, a no nic wystarczyło ją oddać, ale wybrała inną drogę. 
Książka zawiera tak naprawdę kilka opowiadań poszczególnych osadzonych. Z nich dowiadujemy co się stało, że znalazły się w tym miejscu i co robią żeby tu przetrwać. Oprócz przemocy czy różnych nieprzyjemnych sytuacji niektóre osadzone zmieniają się, nawiązują przyjaźnie. 
Książka wzbudziła moje uznanie nie tylko ze względu na tematykę, która porusza, ale również na sposób opisania. Jak najbardziej polecam bo pozycja warta uwagi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz ;)