poniedziałek, 19 marca 2018

Manufaktura codzienności - niecodzienna książka SENSUS

   Książka z pozoru może taka sama jak inna, ale okazało się że nic bardziej mylnego. "Manufaktura codzienności" to książka inna od wszystkich od SENSUS.

Wszystkie słowa, które przeczytacie w książce, to moje myśli, zbierane i zapisywane każdego dnia, słowa składające się na moją codzienność, moje emocje, moja historia. Wszystkie opisane zasady, metody, schematy są moje, dla mnie i o mnie — szyte na miarę, nie muszą pasować na każdego jak sukienka z sieciówki. Nawet nie powinny. Nie odważyłabym się nikomu ich narzucać, nie miałabym śmiałości mówić innym, jak mają żyć. Jedyne, do czego zebrałam w sobie odwagę, to opowiedzieć Wam, jak ja żyję. Opisać zawartość szufladek mojego świata, zdradzić, jakimi ścieżkami dochodziłam do mojego „dziś”.
Jeśli znajdziecie tu myśl dla siebie, jeśli odszukacie drogę, którą ja przeszłam, a którą Wy chcecie poznać — będzie to dla mnie wielki honor i dowód, że jestem człowiekiem jeszcze bardziej. Niech te kartki, które Wam oddaję, będą Waszym notatnikiem, niech będą zapisane Waszymi słowami — dopiszcie je do moich, by ten tekst żył, by uszczęśliwiał następnych, czasem uspokajał, a innym razem wzburzał. Niech te słowa żyją naszymi historiami.
Wasza Joanka
Manufaktury splotów
  • Data wydania książki drukowanej: 2018-01-17
  • Data wyzłdania ebooka: 2018-01-17
  • Format: 165x165
Książka kosztuje 59zł i dostępna jest TU.
  Życie coraz szybciej pędzi i niestety nie dostrzegamy prostych rzeczy, które powinny nas cieszyć na codzień. Kiedyś życie było mniej skomplikowane i pewnie dlatego ludzie nie przejmowali się tak bardzo i cieszyli się z małych rzeczy. Nawet nie zdawałam sobie sprawy w zaganianiu dnia codziennego, że można cieszyć się słońcem, głaskaniem psa czy w prostych słowach mamo pobaw się ze mną czy Cię kocham. Proste i banalne ale jak potrzebne w codziennym życiu. 
Autorka pokazuje nam w prostocie tej książki jak być szczęśliwym na codzień. Czytając książkę miałam wrażenie, że autorka dzieli się swoją codziennością i szczęściem ze mną. Pokazuje jak żyć i nawet w małych i banalnych gestach znaleźć to upragnione szczęście. 
Nie należy dążyć za wszelką cenę do dużych rzeczy bo i małe nas uszczęśliwią.
Ta książka pokazuje co jest w życiu tak naprawdę ważne i wdraża uniwersalne prawdy.
Czytając ją przypomniał mi się tekst piosenki Sylwii Grzeszczak:
I będzie jak dawniej,

Przestańmy się spieszyć, 
Zacznijmy od nowa,
Od tych małych rzeczy.
Chcę pozbierać znowu myśli,
Słyszeć bicie naszych serc,
Widzieć ile szczęścia w sobie,
Kryje każda mała rzecz
Cie-szmy się z małych rze-czy, bo
wzór na szczę-ście w nich zapisa-ny jeest!


Książkę polecam z całego serca bo warto ją mieć w swoim zbiorze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za komentarz ;)